maandag 16 december 2013

Weekendje Maastricht in een top 5

Voor mijn verjaardag kreeg ik dit jaar een weekendje Maastricht kado van Nico: een overnachting in Hotel Beaumont en een dinertje voor twee bij het hotelrestaurant Harry's.

Maastricht is één van die Nederlandse steden waar ik graag kom om een dagje te shoppen. Er hangt een gezelligheid in die stad en ze hebben er behoorlijk wat trendy winkels en restaurants.

Mijn favoriete winkels en lunchadres in een top 5:

1. Monfrance
Mijn favoriete schoenenwinkel vind je in Maastricht: Monfrance in de Wolfstraat, mooie en degelijke damesschoenen die altijd goed zitten. Voor de trouw van mijn beste vriendin ben ik zelfs alleen voor een goed paar dansschoenen met hakken naar Maastricht gereden.

2. Sissy Boy Homeland
Ik ben een ongelooflijke fan van Sissy Boy Homeland op de Markt, altijd mooie kleren en leuke interieurspullen daar.

3. Polare
Een stop in boekenwinkel Polare tussen Markt en het Vrijthof is een absolute must. Duizenden boeken in een 700 jaar oude kerk garandeert namelijk een topcombinatie. Ze hebben ook een tweedehandsafdeling en je kan er genieten van je vers gekocht boek met een koffietje.

4. Festen
Bij Festen in de Minckelersstraat is het - uiteraard - altijd een feest om tijd door te brengen. Allerlei prularia van interieurspullen over sierraden tot schrijfgerief. Nostalgisch of überhip, maar altijd leuk, zeker om kado te doen!

5. Il Bacaro
Lekker lunchen doe je dan weer bij Il Bacaro, een echte Italiaanse bar e cucina vlak aan het Vrijthof, de bruschetta's zijn een absolute aanrader!

Maar, deze keer was er naast het shoppen dus ook een verblijf in Hotel Beaumont geregeld. Kwestie van na een lange dag rondlopen, de voetjes deftig omhoog te kunnen leggen en vooral eerst onder tafel te kunnen schuiven.
Het hotel wordt al sinds 1912 door de familie gerund en is onlangs volledig gerenoveerd tot het moderne hotel dat het nu is, maar met oog voor het behoud van de details van vroeger.
Heerlijk geslapen in dit fantastisch bed!

Het restaurant Harry's is dan weer aangesloten bij Maastricht Culinair, het samenwerkingsverband van toprestaurants in Maastricht.
Verwacht geen culinaire spitsvondigheid, maar wel een degelijke en mooie combinatie van smaken zonder franjes met bistrogevoel.

Bijzonder dankbaar om een lief gevonden te hebben dat mijn passie om de wereld te ontdekken begrijpt  én deelt. Zelfs al is het maar een weekendje Maastricht!
A happy day it was.

5 opmerkingen :

  1. Maastricht is een topstad! De Polare boekenwinkel is echt genieten maar van Il Bacaro had ik nog niet gehoord. Die zet ik alvast op mijn todo lijstje. Thanx!
    Ben je ook al in het Bonnefanten museum geweest? Vond ik ook zeker een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog geen museum gedaan in Maastricht eigenlijk, maar het Bonnefanten museum ziet er inderdaad wel tof uit!

      Verwijderen
  2. Ik zat zelf ook te kijken naar dit hotel - welk kamertype hadden jullie en heb je daar aanbevelingen over? Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hadden een comfort kamer in Beaumont (niet Residence, dat is het gebouw aan de overkant) volgens een arrangement Beau-licious dus met een menu in het restaurant erbij.
      Wij hadden een kamer met uitzicht op de zijstraat, boven de hoofdingang en geen lawaaihinder ondervonden daar. Ik ben redelijk enthousiast over dit hotel dus alleen maar positieve aanbevelingen :-)

      Verwijderen
  3. Bedankt voor de tips & feedback Sophie! Reserving is ondertussen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen