zondag 30 juni 2013

Verwondering in Corsica: Aiguilles de Bavella

Zoals ieder jaar rond deze tijd, was er de laatste dagen een lichte zenuwachtigheid merkbaar ten huize Wonderweg. Nu de Tour de France weer van start is gegaan, is Nico een happy camper die mij elke dag weer opnieuw probeert de overtuigen om mee naar een etappe te kijken.
Over het algemeen doet het mij weinig, maar nu de Tour gestart is in Corsica, vind ik het wel eens de moeite om te blijven hangen.

Vandaag situeert de etappe zich langsheen de Col de Bavella, een plek waaraan ik, na 5 jaar, nog steeds met dezelfde verwondering terug denk.
Reden voor die verwondering zijn de Aiguilles de Bavella, karakteristieke rotsen die door de zon in in grijs, groen of rood worden gekleurd.
Ik herinner me nog goed dat we na een fikse wandeling toekwamen op een open veldje waar een stuk of 10 mensen quasi op een rijtje in het gras zaten.


We gingen er even bijzitten om uit te rusten en toen pas beseften we dat we in een soort van natuurlijk amfitheater waren terecht gekomen. Het zicht op de karakteristieke rotspunten was ongelooflijk. In die mate zelfs dat noch wij, noch de andere toeristen durfden te praten.
Iedereen was muisstil en in gedachten verzonken. Zoveel schoonheid werd respectvol eer aangedaan door de toeschouwers, een moment om nooit te vergeten!

2 opmerkingen :

  1. en ik woon daar hzt is bijzonder zeker als het helder weer is een absolute aanrader waar je echt stil kan worden van de natuur

    BeantwoordenVerwijderen