zondag 15 juli 2012

Seattle, bakermat van de grunge en heerlijke sushi crunch

De laatste stop van onze roadtrip op Amerikaanse grond was Seattle.
Ik kon me op voorhand eigenlijk niet veel voorstellen van de stad, met uitzondering van Seattle Grace Hospital natuurlijk (Hallo McDreamy!).
Het ziekenhuis hebben we helaas niet gevonden (oké ik heb dan ook niet echt gezocht), maar ondanks het feit dat we maar een dag in Seattle waren, heeft de stad echt een goeie vibe op ons achtergelaten.
De eerste stop was Farmers Market, oftewel Pike Place Market. We hadden er op voorhand veel over gelezen en dat bleek effectief een fijne plek om gewoon even rond te slenteren. Eigenlijk is de Farmers Market een gegeven dat je in veel Amerikaanse steden terugvindt en ik hou wel van dat concept om even de voeling met de stad te vinden tussen allerlei eetkraampjes. 
Een mens zou voor minder honger krijgen. Waarop we gezwind naar de Sushibar vlakbij stapten en werkelijk waar de allerbeste sushi ooit aten. Japonessa heeft een behoorlijk aantal signature rolls waaronder de Seattle en de California crunch, mijn god, dit was de absolute definitie van een heerlijke sushiroll. We hebben nog serieus getwijfeld om 's avonds opnieuw daar te gaan eten, maar dat was er misschien toch net iets over.
Omdat we maar 1 dag hadden om de stad te verkennen, wilden we natuurlijk wel naar de Space Needle gaan kijken. Niet zozeer om er effectief een bezoek aan te brengen, maar vooral om het naburige EMP te ontdekken.

Het Experience Music Project is echt een topmuseum. Zelfs als muziek je maar matig interesseert, is dit een aanrader. Wij hebben de Nirvana tentoonstelling 'Taking Punk to the Masses' (Seattle was de bakermat van de grunge) en AC/DC's 'Australia's Family Jewels' aangedaan en ook al ben ik geen superfan van beide groepen, de tentoonstellingen waren echt boeiend. Bovendien zijn er overal hoekjes en kantjes in het museum waar je interactief met muziek kan werken. Allerlei muziekinstrumenten leren bespelen, muzikale kunstwerken bewonderen, voor de foto poseren met AC/DC attributen (uiteraard heb ik dat gedaan), de mogelijkheden zijn echt oneindig.

Seattle smaakte duidelijk naar meer, maar Canada wachtte.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten