zondag 17 juni 2012

Los Angeles: Van alles een beetje


Over Los Angeles hebben al heel wat mensen hun zegje gedaan, het is dus moeilijk om daar nog iets aan toe te voegen.
Als er één ding was dat me opviel voor vertrek, is het wel dat de meningen erover erg verschillend zijn. You hate it or you love it.

Een aantal mensen uit mijn werkomgeving die ik erover aansprak, vonden het maar niets. Te groot en ontoegankelijk, geen stad zoals een andere.
Maar wanneer ik dan op blogs en internet ging zoeken, kreeg ik meer positieve verhalen te horen.

Ik was dus niet helemaal zeker over wat voor stad ik ging aantreffen, maar stiekem voelde ik dat de stad mij wel voor zich zou winnen.

Wat de eerste groep mensen vertelden is wel waar. Los Angeles is geen toegankelijke stad zoals pakweg Barcelona of New York waar je makkelijk van de ene naar de andere kant van de stad kan gaan. In LA heb je een auto nodig als je veel van de stad wil zien. Die auto's brengen dan natuurlijk weer files met zich mee, dus ik begrijp de frustraties hierover.

Toch is LA zoveel meer.
Het is Baywatch redders kijken in Santa Monica, genieten van het straat- en strandleven in Venice Beach, een tentoonstelling meepikken in The Getty Center, flaneren langs dure winkels op Rodeo Drive of Celebs spotten in The Grove na een heerlijke lunch in Farmers Market.

Net omdat er verspreid over de grote stad zoveel verschillende dingen te doen zijn, is het moeilijk om een ideale locatie voor je hotel te bepalen.
De prijzen durven nogal de pan uit te swingen en een tophotel op Santa Monica mag dan heerlijk klinken, als je weer maar eens in de file staat om uit dat deel van de stad te geraken, is het al een pak minder.
Wij kozen voor een hotel in Sherman Oaks. Een leuke buurt die rechtstreeks in verbinding staat met Hollywood via de bekende Mulholland Drive.

Een bezoek aan Hollywood was dan ook snel gemaakt, al moet ik meteen toegeven dat dat gedeelte van de stad zeker niet mijn favoriet is. De Hollywood Walk of Fame is leuk voor eventjes, maar na een uur had ik het wel gezien. We beslisten wel om 's avonds nog de Cirque de Soleil show 'Iris' mee te pikken in het beroemde Kodak Theatre. Een mens leeft maar één keer nietwaar.

Los Angeles mag dan groot en ontoegankelijk lijken, als je de stad benadert als een soort van ministaat met allemaal kleine steden op zichzelf, is het gewoon allemaal deel van je roadtrip.
De mensen zijn supervriendelijk, de zon schijnt er bijna altijd en er is overal wel een mooie rit in de Hollywood hills, langs het strand of door de stad te vinden.
Je mag mij vanaf nu gerust bij de love it groep rekenen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten