vrijdag 4 mei 2012

Dromen laten varen


Dankzij een linklijstje van Anna-Belle, ontdekte ik World Tour Stories, reisblog van een koppel dat het vaste land achter zich heeft gelaten om de wereld rond te zeilen op zoek naar rust, inspiratie en dromen.

Als kind had ik het voorrecht om op te groeien in een gezin met een boot. Naarmate ik ouder en zelfstandiger werd, groeide die boot mee. Van een kleine snelle speedboot naar een motorjacht met alle nodige faciliteiten.
Er was een tijd dat ik dit niet helemaal kon appreciëren omdat ik liever zoals al die andere vriendinnetjes met het vliegtuig naar Tenerife wou. Gelukkig heeft die fase niet lang stand gehouden.

Iedere zomer opnieuw vaarden we uit richting Nederland. Dat mag dan mijlenver van een wereldreis liggen, het gevoel van vrijheid en rust was tijdens die tochten meer dan aanwezig.
Op het water moet je vertrouwen op je schip, de natuur en jezelf. Zelfs als je nog nooit een boottochtje hebt gedaan, kan je je alvast inbeelden dat dit een heel ander gevoel geeft dan wanneer je bijvoorbeeld met een touroperator een volledig uitgestippelde reis gaat maken.

“Ooit koop ik zelf een boot”, daar was ik als tiener van overtuigd.
En al zijn mijn prioriteiten ondertussen verlegd, ik heb toch mijn vaarbewijs gehaald gewoon om het achter de hand te hebben.
En dromen van een eindeloze zee met dat bootje en een onbewoond eiland, dat kan altijd.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten