woensdag 8 januari 2014

De titel die ik nooit dacht te typen: We gaan skiën!

Lap zeg, mijn woorden over mijn voorkeur voor een alternatieve skivakantie zijn amper koud, of ik beslis toch niet om een ouderwetse skivakantie te gaan doen zeker? 6 jaar na mijn onfortuinlijke val en ski ervaring, ga ik, de niet-skiër, de angsthaas op latten met nul conditie, waarschijnlijk als eerste reis in 2014 naar een skioord.
Lees dat gerust een tweede maal, ik geloof het zelf amper.

Maar goed, we zijn dus volop op zoek naar een veilig, toegankelijk, gezellig skioord en een leuke verblijfplaats.
Voorlopig grote kanshebber: Avoriaz.
Andere tips? Shoot!

Andere stressfactoren (naast "aumagod, ga ik echt op skivakantie?"):

  • skikleding vinden, huren of lenen
  • de keuze tussen lenzen/skibril oftewel: hoe als bijziend persoon toch iets zien op de piste wanneer je ogen eigenlijk geen lenzen kunnen verdragen en je zonnebril op maat uitermate ongeschikt is om te gaan skiën (toch niet skiën met een Chanel op mijn neus zeker, zot!)
  • hou ik dat wel vol zo een week skiën?
  • moet ik op voorhand oefenen of bepaalde spieren trainen?
  • ga ik niets breken?
  • ga ik halverwege de reis geen gefrustreerd, kwaad wijf worden?
Enige rustpunt in deze hoogst onzekere tijden: Ik weet al welke boeken ik ga meenemen.
Haja, want ik ga ongetwijfeld geregeld moeten uitrusten op een zonnig terras.

Reisjaar 2014 start alvast met een uitdaging me dunkt!

Kijkt, back in 2006 had ik er nog zin in!
(een dag later lag ik weliswaar met lichte hersenschudding in mijn bed en 
zwoor ik nooit nog een snowboard aan mijn voeten te binden. 
Skilatten it will be!)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten