maandag 3 juni 2013

Traveler's Choice 11 tot 25

Dat het een stevig lijstje is, die 25 top bestemmingen volgens Tripadvisor!
Maar goed, snel eens kijken wat de rest van de lijst in petto heeft. (voor 1 tem 10, klik hier)

11. Berlijn, Duitsland *
Favoriete citytrip bestemming van Nico en door mezelf ook al 2 keer bezocht. Heel even op de plank gelegen om dit jaar opnieuw te bezoeken, maar ik heb Nico nog wat proberen temperen :-).
Zelden zo'n perfect evenwicht van contrasten gevonden in een stad.

12. Istanbul, Turkije *
Ik was echt aan het wachten op deze stad in de lijst en naar mijn mening staat hij - of liever zij - veel te laag. Istanbul klopt voor mij in al zijn facetten. Fantastische bestemming en geweldige bevolking. Ik hoop dat ze gehoord worden in hun protest begot.

13. Bangkok, Thailand
De streetfood van Bangkok moet een mens minstens 1 keer in zijn leven gegeten hebben. Ik wacht erg geduldig op dat moment al zit ik met een reispartner die niet zo zot is van Azië. Maar ik hou vol!

14. Chicago, USA
Tja, in feite wil een mens (of ik toch) heel Amerika wel eens gezien hebben he, Chicago valt daar dus ook onder!

15. Tokyo, Japan
Zotte plek, volgens mij. Maar helaas ook in de categorie Azië en dus moeilijk om Nico overtuigd te krijgen!

16. Kaapstad, Zuid-Afrika
Voor mij de moeilijkste bestemming om een mening rond de vormen wegens veel tegenstrijdige info. Enerzijds heel erg mooi, anderzijds qua veiligheid niet zo optimaal, maar ik geloof dat ze daar wel aan werken.

17. Rio de Janeiro, Brazilië
Rio en Brazilië tout court is een bestemming waarvan ik het echt jammer vind dat ze nog niet op mijn "bereist" lijstje staan. Ik heb nochtans voor mijn werk al heel vaak een reis naar deze bestemming moeten organiseren, maar helaas kon ik tot nu toe nog niet mee ;-)

18. Buenos Aires, Argentinië
Latijns-Amerika en de tango, dat zijn eigenlijk de enige zaken die in mij opkomen bij deze bestemming.
Zonde waarschijnlijk want ik kan mij voorstellen dat Buenos Aires veel te bieden heeft!

19. Marrakech, Marokko
Marrakech zal voor mij nooit in een toplijstje belanden. Dat is misschien licht hypocriet aangezien ik nog in Marrekech ben geweest, maar van al mijn vrienden en kennissen (lief incl.) heb ik nog nooit een volwaardig positieve feedback gehoord over deze stad. Té opdringerige verkopers, diefstal en misleiding zijn de wederkerende verhalen.

20. Sint-Petersburg, Rusland
Als ik de kans zou krijgen om naar Rusland te gaan, zou Moscow misschien eerst op mijn to do lijstje staan, maar dat is waarschijnlijk omdat het de bekendste plek is. Rusland blijft zo'n beetje een blinde vlek op de reiskaart ondanks het feit dat het toch behoorlijk groot is en niet zo heel ver weg.

Een zielig lijstje wat betreft de reeds aangedane bestemmingen eigenlijk
Voor 21 tot en met 25 kunnen we eigenlijk hetzelfde zeggen: Schoon, op de wishlist, maar nog niet bezocht:
21. Beijing, China
22. Shanghai, China
23. Siem Reap, Cambodja
24. Chiang Mai, Thailand
25. Queenstown, Nieuw-Zeeland

De stad die ik eigenlijk mis in deze lijst is Tel Aviv, Israël.
Tel Aviv heeft ook zo'n goeie mix van cultuur, zon & strand, lekker eten, fijne sfeer en zeer haalbaar zowel budgettair als citytrip gewijs.

Als we dan de top-reeds-bezochtte-bestemmingen aanpassen, krijgen we het volgende:

  1. New York City
  2. Istanbul
  3. Barcelona
  4. San Francisco
  5. Berlijn
  6. Sidney
  7. Londen
  8. Parijs
Slechts 8 uit de 25 steden bezocht, dat kan beter me dunkt!
Welke stad heeft jou voorkeur van de 25 bestemmingen?

2 opmerkingen :

  1. Ik ben er ook nog maar in 8 geweest, in alle Europese ;) Daarvan heeft Praag sowieso mijn voorkeur! Naar San Francisco ben ik heel benieuwd, en New York natuurlijk, maar verder trekt me het niet allemaal... ik ben meer van de kleine steden :) Of ja, Seoul en Hong Kong staan ook hóóg op mijn lijstje. En Berlijn nog een keer, dat is te lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De niet-Europese bestemmingen zijn dan ook allemaal behoorlijk ver he!
      Kleine steden zijn altijd leuk omdat je ze op een lang weekend makkelijk gezien hebt, grote steden zijn op dat vlak wat lastiger want je moet er al een volwaardige vakantie voor uittrekken om eigenlijk een citytrip te doen. Maar dat vind ik eigenlijk ook nog wel leuk als er een mooi evenwicht tussen stappen stappen stappen en rust is :-)

      Verwijderen