vrijdag 31 mei 2013

Traveler's Choice 1 tot 10

Tripadvisor bracht vandaag de Travelers' Choice van 2013 uit. Tijd om eens te kijken in hoeverre dit lijstje overeenstemt met mijn voorkeuren!
De lijst bevat 25 bestemmingen en dat is wat lang, dus we delen het zaakje op in 3 posts!

1. Parijs, Frankrijk *
Ow ow, daar hebben we al meteen een conflictsituatie hoor, Tripadvisor.
Van alle bestemmingen in de wereld kan ik zeer bezwaarlijk akkoord gaan met het feit dat Parijs op nummer 1 zou staan. Ik neem zelfs een enorm risico door te durven zeggen dat Parijs zelfs niet in mijn top 10 zou staan. 

2. New York City, USA *
Ondertussen al geleden van 2008 en 2009, maar het blijft zo'n bestemming waarnaar je eindeloos wil terugkeren.

3. Londen, UK *
Ooit bezocht voor school en dus dringend nood aan een volwaardige herneming.
Staat hoog op mijn lijst voor citytrips in de nabije toekomst.

4. Rome, Italië
Rome zou voor mij nooit een citytrip an sich kunnen zijn. Veel liever zou ik een bezoek aan de stad plannen tijdens een roadtrip Italië. Maar spreek mij tegen en overtuig mij, dat mag.

5. Barcelona, Spanje *
Dali! Gaudi! Sangria! Tapas!
Heerlijke bestemming die we 2 jaar geleden combineerden met Valencia, instant vakantiegevoel zonder uitzondering.

6. Venetië, Italië
Ah Venetië. Een zeer moeilijke keuze vind ik. Enerzijds wil ik heel graag de kanalen en bruggen zien, maar het grote aantal toeristen en de daaraan gekoppelde uitzinnige prijzen, hebben mij tot nu toe weerhouden om deze stad te bezoeken.

7. San Francisco, USA *
Heerlijke stad! Super lekker gegeten daar ook. Dat doet mij eraan denken dat ik daar ooit nog eens een post over moet schrijven. Want Amerika staat niet automatisch gelijk aan vettig en basic eten. Maar San Francisco staat wel voor altijd in mijn geheugen gegrift als de set van Full House, dat wel.

8. Florence, Italië
Moet opgenomen worden in de roadtrip van 6.

9. Praag, Tsjechië
Op de to do lijst, zonder fout.

10. Sidney, Australië *
Sidney was het vertrekpunt van mijn 2 maanden Australië werkreis. Ik heb er dan ook vooral... gewerkt. En gefilmd op de trappen van het Opera House, quite impressive.
Een nieuwe reis naar Australië - puur plezier - is lang de bedoeling geweest, maar is ondertussen naar het achterplan geschoven wegens nog veel te veel landen te ontdekken waar ik nog niet ben geweest!

Hopla, de volgende 10 bestemmingen worden in een volgende post opgenomen.
Tot zover toch al 6 van de 10 steden effectief bezocht, niet slecht!
Als ik dan een persoonlijke top 6 van mijn voorkeuren zou geven, zou het lijstje er als volgt uitzien:

  1. New York City
  2. Barcelona
  3. San Francisco
  4. Sidney
  5. Londen
  6. Parijs
Maar toch even duiden dat de onderlinge verschillen zéér klein zijn. En die van u?

2 opmerkingen :

  1. Doe mij maar Barcelona op nummer één wegens haalbaar, betaalbaar, lang geleden en het instant vakantiegevoel :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de categorie haalbaar en betaalbaar zou Barcelona inderdaad ook bij mij op 1 staan :-)

      Verwijderen