dinsdag 26 juni 2012

Reizen is een belofte aan het leven

Sinds ik een aantal jaren geleden voor mezelf besliste dat ik van reizen één van mijn passies wou maken, is er veel veranderd. 
De moeilijkste beslissingen waren er vooral in het begin. Ik kwam niet uit een gobetrottersfamilie en een plekje onder de zo bekende kerktoren was zeer gemakkelijk te vinden.Maar de wereld ging niet naar de kerkentoren komen, dus moest ik vanonder de kerkentoren uit!En dat betekende toen: en job zoeken die kansen zou bieden, een persoonlijk leven dat voldoende lucht om te reizen had en mijn ingesteldheid van het veilige dorp veranderen.


Ondertussen zijn er heel wat aspecten in mijn leven die veranderd zijn en mij stimuleren om rond de wereld te reizen.


Mijn job brengt me op behoorlijk wat plekken, ik ben niet meer zo honkvast en Nico heeft dezelfde drang om zijn blik te verruimen.Ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat ik een gelukkiger en verstandiger mens ben geworden sinds ik reizen niet prioritair, maar wel belangrijk heb gemaakt.


"One's destination is never a place, but a new way of seeing things". (Henry Miller)


De eerste echte reis die mij als mens veranderende.
(c) Joris Lava


Ondertussen ben ik pas terug van 3 weken Amerika en Canada en vertrek in vandaag richting Frankrijk om wat stukjes over Picardië te schrijven. 
Mijn reisritme heeft niet altijd zo hoog gelegen en dat is ook niet nodig. Reizen gaat om een instelling. Een verrijking. Het gaat om kracht en durf om dingen te doen en te zien.
Reizen is een belofte aan jezelf om je blik te verruimen en het leven binnen te laten.

1 opmerking :