vrijdag 27 april 2012

Hotels.com

Tijdens het vergelijken en zoeken van honderden hotels kom je uiteraard vaak op dezelfde boekingsites terecht.
In het verleden was ik nogal verknocht aan booking.com, maar voor onze trip in juni hebben we ons laten verleiden door hotels.com.

Voor wie nog niet bekend is met deze site, hij doet eigenlijk net hetzelfde als Booking, makkelijk.
Maar, er zijn toch 2 voordelen die mij overtuigd hebben om via hotels.com te boeken:
  1. Ze geven de prijzen inclusief taxen weer terwijl Booking de prijzen exclusief taxen meegeeft. Het mag dan wel lijken dat Booking goedkoper is, in realiteit komt het op hetzelfde neer, maar ik ken toch graag van in het begin de juiste prijs.
  2. Ze geven Welcome Rewards. Dit is een heel leuke extra service! Wanneer je 10 overnachtingen boekt bij een Welcome Rewards accommodatie (staat steeds vermeld tijdens de zoekactie), krijg je 1 nacht gratis. Wanneer je zoals in ons geval 3 weken gaat rondreizen, komt een mens al snel aan 10 overnachtingen natuurlijk.

Toch nog even uitweiden over die Welcome Rewards.

Het is namelijk zo dat je Rewards slechts ingaan NA je verblijf. Ik hoopte natuurlijk dat je gewoon even 10 hotels kon boeken en vervolgens met je 11e boeking een gratis overnachting kon fixen. Helaas.
Wij overwegen nu om ergens aan het einde van onze trip een aantal hotels nog niet te boeken om dan ter plekke, na dag 10 van de Welcome Rewards boekingen, alsnog een hotel te boeken met onze gratis verdiende overnachting.

De Rewards blijven slechts 12 maanden geldig, tenzij je binnen deze 12 maanden nog een keer een accommodatie boekt binnen de voordeelcategorie. Dan wordt de geldigheid weer verlengd met 12 maanden.
Interessant dus voor wie een langere trip gaat maken of veel reist voor het werk!
Meer info vind je hier als je alles zelf eens wil uitproberen of nalezen.

Disclaimer: Deze beoordeling is gebaseerd op mijn eigen ervaring, ik heb geen persoonlijke of zakelijke band met vernoemde websites, noch is er mij door deze websites iets aangeboden in ruil voor het schrijven van deze beoordeling.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten