woensdag 11 april 2012

Hotelkoorts

Eind mei komt op kousenvoeten dichterbij, net als de bijhorende vakantiestress.
De vluchten en de wagen zijn gelukkig al geboekt, maar onze hotels in de USA en Canada, blijken toch nog voor wat kopfschermzen te zorgen.
Hotels vinden in Amerika heeft veel weg van een speld in een hooiberg. Zelfs mijn beste accommodatievriend Trip Advisor biedt geen soelaas want het lijkt wel alsof iedereen een gemengde mening heeft over elk hotel. Meestal kunnen we het kaf nog redelijk van het koren scheiden, maar het blijkt toch wat anders voor deze trip.

Gelukkig heeft Las Vegas daar geweldig over nagedacht. Zij bieden namelijk de website www.lasvegasdirect.com aan.
Een geweldig initiatief dat alle “mega-hoteldeals” verzamelt binnen de aangegeven reisperiode.
2 overnachtingen in een strip hotel voor slechts 89€? Check! 2 nachten slapen en 1 nacht gratis? Check!

Het kan uiteraard aan mijn googleskills liggen, maar het is bijzonder jammer dat niet elke Amerikaanse staat dit soort hoteldeals aanbiedt. Booking.com heeft namelijk tijdens mijn zoektochten niet zo’n goede nummer gemaakt en blijkt niet altijd de goedkoopste deals aan te prijzen. Vaak vond ik zelfs op de website van het hotel zelf een goedkoper tarief.

En dan is er natuurlijk nog de mogelijkheid om je te binden aan hotelketens om op die manier via één of ander priorityclub wat punten te verzamelen. Maar mijn god, wat zijn die dingen onduidelijk!

We zijn er dus nog niet en onze hotels liggen nog verre van vast, maar we komen dichterbij, voelt u het ook?

3 opmerkingen :

  1. Hello Sophie :) ik ben eigenlijk via Google in je blog gestruikeld, dus alvast sorry voor mijn plotse binnenvallen :)

    Ik ben met mijn vriend vorig jaar 6weken gaan roadtrippen in Amerika (of Amorica, zoals wij het noemen want we zijn er ook op den bots getrouwd en éindeloos van elkaar genoten) en na 1 week hebben we geleerd : niets van te voren boeken! We hadden de eerste 2-3 hotels al geboekt (vooral voor de eerste nacht was dat wel fijn), maar daar zijn we mee opgehouden. Online boeken kost een stuk meer, en wij vonden het veel leuker om een hotel 'onderweg' uit te kiezen. (en we zijn ook half mei vertrokken, dus geen paniek over bijna-hoogseizoen enzo!) Zo zijn we echt in de mooiste plekjes beland, bij de gezelligste hoteleigenaars en flink wat bucks uitgespaard (die we daarna gewoon terug uitgaven aan wale-watching-uitjes enzo!)

    Alleen Vegas loont wel om van te voren te boeken. (daar maken ze anders wél misbruik van de hier-sta-ik-dan-een-kamer-graag-aanpak)
    In de Luxor moet je echt proberen slapen! Wij hebben 40 dollar betaald voor een suite! De volgende nachten hebben we in circuscircus geslapen en nachten daarna in de Tropicana ( maar die zijn ze aan het verbouwen, so stay away here :)

    You are gonna have soooo much fun :)
    En laat nu net Canada op óns verlanglijstje staan! Heerlijk, wat tips als jullie onmogelijk verzadigd terug zijn? :)

    Fijne reis!
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Leen, dankjewel voor je reactie! Echt fijn om even feedback te krijgen van iemand die de trip al achter de kiezen heeft.

      We zijn een maand voor vertrek en voorlopig zijn de hotels nog niet geboekt. Al denk ik dat we het uiteindelijk toch zullen doen. We gaan een behoorlijk traject afleggen op 3 weken tijd en zullen heel wat kilometers malen waardoor het bijzonder geruststellend zal zijn om te weten dat we gewoon recht naar het hotel kunnen rijden en niet moeten liggen zoeken.

      Wat Vegas betreft heb ik inderdaad al een aantal topdeals ontdekt. Voorlopig staat MGM Grant op de beste deal, dus lijkt me ook een toppertje om te doen, al zal ik zeker de Luxor deals eens nakijken.

      Moest je nog tips hebben, geef gerust een gil! Ik ben meer dan blij dat je plots op WonderWeg bent binnengevallen ;-)

      Verwijderen
    2. Hi Sophie :)

      Ik weet niet goed waar beginnen, eigenlijk :) Alcatraz in Frisco moet je gedaan hebben, al is het cruisen langs die pastelkleurige huisjes daar al helemaal de max. Ik weet niet of jullie yosemite gaan passeren, maar da's ook écht een must-see. Nooit gedacht dat ik zo'n groene meid was, maar dat heeft écht mijn hart gestolen.. Ik weet niet of je de tekenfilm Ferngully kent? Maar dat is 'm helemaal!! :) Als je toch 'in de buurt' bent moét, (and i do mean MOET) je BODIE gedaan hebben (spookstadje uit het goudzoekerstijdperk), slapen in zo'n echte 'wagon'. de max, maar k-koud :) Deathvalley overslaan is natuurlijk ook doodzonde (Scottie's Castle ligt daar middenin en is nog helemaal uit de tijd-van-toen), en na Deathvalley (richting Vegas) kom je vanzelf door het dorpje Soshone (waar maar 1 hotel is) met amper 50 inwoners. Daar op het kerkhof moet je maar eens zoeken naar de grafzerk 'I told you I was sick' (wij verschoten ons allebei een ongeluk) Héél erg leuk en in het énige restaurant dat Soshone rijk is kan je de héérlijkste red beans eten. On-ge-lo-fe-lijk (en ik eet eigenlijk helemaal geen bonen..)

      In Vegas zelf heb je zo'n oud neon-lichten-kerkhof.. DE MAX!! (is wel niet altijd open, zeker checken via internet) En voor de rest.. geniéten. Cruisen.. naar die mégatrucks kijken die je voorbij-denderen op de highway (op slag verliefd ik!).. in WENDY's kan je de héérlijkste burgers eten. (en 'gezonder' dan de andere hamburgerketens, of dat maakten we onszelf toch wijs) In de Hard Rock cafe (LA, Frisco, Vegas, .. moét je ook eens een burger met granny Smith proberen. Mmmmh..) Over venice blvd paraderen als de zon nét begint te zakken, naar de zeehondjes kijken op Fisherman's Wharf in Monterray (moooooi, monterrey! Daar is Clint Eastwood himzelve burgemeester!)


      Oh, Sophie... zovéél....
      Geen plaats meer in je valies om mij mee te nemen? :)

      Ik passeer hier nog wel eens. I like it here :)
      Groetjes en bon voyage! :)
      Leen

      Verwijderen