vrijdag 16 maart 2012

De jacht op een vakantiehuisje


Tijdens het Paasweekend zijn we van plan om met een stel vrienden naar de Ardennen te trekken.
Een leuk huisje in het groen, een tuintje en een sauna erbij, heerlijk!
Ik lanceerde deze week op twitter een zeer standaard vraag: “Op zoek naar een leuk en betaalbaar vakantiehuisje in de Ardennen voor het Paasweekend. +/- 8 personen. Tips welkom!”

Bijna meteen kreeg ik reactie van Belvilla (@Belvilla) met een link naar huisjes, opgezocht volgens mijn voorwaarden.
Een beetje later ging ook Happy Home (@happyhometweets) aan het tweeten met een link naar voorstellen van hun site.

Een dag later nam ook Ardennes-Etape (@ArdennesEtape) contact op, deze keer slechts met vermelding van een link naar de hoofdpagina. De persoonlijke aanpak was daar dus beduidend minder groot, iets wat OUT! Vakantiehuizen (@outtraveller) nadien ook nog deed.

Ik was aangenaam verrast door de aanpak van deze 4 portalen. Ik hou niet van spam op twitter, maar wanneer je een gerichte vraag stelt, is het wel handig om een soort van helpdesk situatie te belanden.
@Belvilla bleef ook zeer vriendelijk opvolgen nadien en vroeg of er persoonlijke assistentie nodig was.

Er is nog geen definitief huisje gekozen, maar als ik puur alleen op de service zou afgaan, dan zou mijn voorkeur naar een Belvilla huisje uitgaan. We zijn echter met 8 personen, dus laat het stemmen en heen en weer mailen maar beginnen!

5 opmerkingen :

  1. Ik gebruik al jaren Belvilla (van toen de site nog Eurorelais heette), altijd erg tevreden over geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sophie, wat leuk dat je hier een blog over hebt geschreven.
    Ik begrijp eruit dat je van HappyHome nog een opvolging had verwacht. Klopt dat en kunnen we nog iets voor je betekenen?
    Met vriendelijke groet,

    Rosanne van HappyHome

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Rosanne,

      In het begin had ik eigenlijk helemaal niets verwacht, maar ik was aangenaam verrast toen ik merkte dat er door sommige portalen echt persoonlijke voorstellen werden gedaan. Ondertussen hebben we een huisje geboekt - bij Ardennes Etape uiteindelijk omdat de hele groep zijn mening had - maar zo'n extra opvolging was voor mij persoonlijk wel een extra service die ik kon appreciëren.

      Verwijderen
  3. Hallo Sophie,

    Bedankt voor je reactie.
    Daar kunnen we weer van leren!

    Voor nu in elk geval vast veel plezier op je vakantie en mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen dan horen we het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Rosanne van HappyHome

    BeantwoordenVerwijderen